2015. december 14., hétfő

Kedvenc karácsonyi könyveim (TOP 10)

Még mindig érzem, a karácsonyi láz utószelét pedig lassan itt van a tényleges karácsony is. Ígértem egy bejegyzést a karácsonyi filmekről és könyvekről. Nehéz lesz csupán 10 darabot találnom, de azért megoldom. Szóval a lényeg, hogy a lista tulajdonképpen nem rangsorolja se a könyveket se a filmeket, egyszerűen csak sorba állítja. (Utólag korrigáltam és nem rangsoroltam a filmeket)
Először kezdjük a könyvekkel. A karácsonyi könyvek annyira nincsenek sokan, mint például a filmek. Természetesen itt is vannak jók, kevésbé jók és nagyszerűek is. Ez itt az én top 10 kedvencem, természetesen az ízlések és pofonok elv itt is él ;)


10) Charles Dickens-Karácsonyi ének: Abszolút klasszikus. Oké bevallom kicsit talán morbid a témája, de ha tetszett az ebből készült mese vagy épp a film, akkor érdemes elolvasni.

9) Fejős Éva- Karácsony New Yorkban: Oké, tudom Fejős Éva megosztó írónő. Személy szerint én szeretem, mert a könyvei olyanok, amiket akkor veszek kézbe, ha elegem van a sok ez halt meg a könyvben az lett gonosz stb. A könyv nekem átadta a karácsony hanguatát bár nagyon sokan lehúzták a molyon.


8) E.T.A Hoffmann- Diótörő: Szintén klasszikus. Kismillió feldolgozás van filmek, balett, mesék, amit csak a szem, száj kíván. De azért ami elsőbbséget élvez az mégiscsak az eredeti mű nem?

7) Marni Bates- Rocksztárt kaptam karácsonyra: Egy kis vallomással tartozom. Ezt a könyvet nem olvastam. A LOL könyvek alapvetően nem rosszak. Nyilván ezek a könyvek is megcéloztak egy korosztályt. Nem feltétlenül azt a korosztályt sikerült megfogniuk, akiknek szerintem szánták. Azért raktam bele a listába, mert állítólag jó, és ha már karácsonyi könyvek, akkor nem hagyhatok ki semmi olyat, ami a legtöbb embernek tetszik.

6) Meg Cabot- Mia karácsonya: Ismét egy könyv, ami elvileg nem nekem való. Meg Cabot olyan író, aki írt már gyerekeknek, tiniknek és felnőtteknek is. A Neveletlen hercegnő naplója a leghíresebb műve, amit én anno ki is olvastam. A karácsonyi rész épp olyan rövid, mint a többi „külön kiadás” 78 oldal összesen viszont nagyon karácsonyi és nagyon vicces.

5) Nicholas Edwards-Egy bátor kiskutya kalandjai: Most jövök rá… A kedvenc karácsonyi könyveim több mint fele eléggé gyerekes. De hát karácsonykor az ember újra 5 éves és fát díszít, sütit süt, na meg olvas. Ezt a sorozatot épp karácsonyra kaptam, de nem olvastam ki teljesen. Az első két része tetszett, de a harmadiknak csak a feléig jutottam.

4) Geronimo Stilton-A karácsonyi manók titka: Nem ígérem, hogy utolsó bár nagyon reménykedem benne a gyerek könyvek közül. Igen, tudom, hogy lassan ideje lenne egy kicsit a könyvek terén komolyodni, de ki tud ellenállni egy egérnek, aki újságíró és Rágcsália polgára?

3) Pásztor Árpád-Princesz: Először is nem írtam rosszul. Ez nem is mese inkább egy meseformába öntött történet. Van benne jó-rossz ellentét és természetesen boldog befejezés is. Ezt az író még megspékeli a karácsonyi sémával és az önző, elkényeztetet kislány valamint a szegény jószívű kislány először sablonosnak tűnő (de persze távolról sem az) karakterével. A történetről elég annyi, hogy van egy gyönyörű francia baba és egy kislány, aki nagyon szeretné, na meg egy másik, akinek nem is igazán kell.

2) Andersen- A kis gyufaárus lány: Nem bírtam ki. Nem tehetek, róla lelkem mélyén rajongok a mesékért. Szintén olyan „mese” mint az előző. Mese, de van egy mélyebb értelme, amit csak akkor ért meg az ember, ha már nem hisz például a mikulásban.


1) Tim Burton- Karácsonyi lidércnyomás: Na, most megleptem mindenkit ugye? A sok mese meg gyerekkönyv után egy olyan könyv, ami minden csak nem gyereknek való. Illetve, nem teljesen gyerekeknek. Aki ismeri Tim Burtont és a filmjeit annak nem mondtam semmi újat. De aki nem annak elég, ha annyit mondok, hogy a mesék enyhén morbid beütéssel rendelkeznek.

Azt hiszem a filmeket most inkább nem is írom össze, mert így is elég hosszú lett a bejegyzés. Remélem tetszett és még egyszer szeretnék bocsánatot kérni a sok gyerek könyvért, de nekem ezek adják át legjobban az ünnep hangulatát és némelyikhez erős érzelmi kötődésem van.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése