2016. február 16., kedd

Új év, régi én...

Mivel év elején elmaradt az „új év, új én” poszt, most némiképp be szeretném pótolni. Persze nem írom le még egyszer az unalomig ismételt klisét. A könyvek terén szeretnék egy újdonságot bejelenteni és összegezni. Ahogy azt már egyszer megírtam tavaly csináltam egy kihívást, amelynek keretében 52 könyvet kellett elolvasnom. Ezt sikerült jócskán túlteljesítenem pontosan 3 könyvvel. Illetve az elején még beleszámoltam az idei olvasást is, csak hát jött ez a tag. Lent minden információt és az összes pontot megtaláljátok. Most is sikerült kifogni egy olyat ahol 1 könyvvel több kell, mint a kihívás „neve”.


Íme, a 40 (+2) kritérium, amihez könyvet kell keresni. Nekem van egy két ötletem, de az igazat megvallva nem szoktam előre tervezni, pláne így éve elején egy csomó idő/könyv birtokában. Lássuk mi az, ami viszont azonnal beugrott egy-egy pontnál.
1. Egy könyv, amire egy mese alapszik

2. Egy könyv, ami elnyerte a National Book Award díját

3. Fiataloknak írt bestseller

4. Egy könyv, amit nem olvastál a suli óta

5. Egy könyv, ami a hazádban játszódik (Ezt már letudtam az Időfutár 4-gyel, de bejegyzést nem lesz róla, vagy csak 4-5-6 tiróban)

6. Egy könyv, amit idegen nyelvre fordítottak (és persze amit értesz is)

7. Egy jövőbeli romantikus történet

8. Egy Európában játszódó könyv (Ismét Időfutár, de most az 5-ik része)

9. Egy 150 oldalnál rövidebb könyv

10. A New York Times egyik bestsellere

11. Egy könyv, amit idén filmesítenek meg

12. Egy olyan, amit mindenki ajánl

13. Önfejlesztő, inspiráló könyv (Jelenleg is olvasom, Oravecz Nóra 99 léleksimogató gondolat című könyvét, bár lehet, hogy ide nem ez a megfelelő)

14. Egy könyv, amit egy nap alatt be tudsz fejezni

15. Egy könyv, amit egy híresség írt (Holly Madison-Lenn, a nyúl üregében, szintén pipa-itt kifejtem)

16. Egy politikai emlékirat (Ide is van egy tervem, aztán majd meglátjuk. A terv: Horthy Miklósné- 
Napló)

17. Nálad minimum 100 évvel idősebb könyv

18. Egy 600 oldalnál vastagabb könyv (Geroge R.R Martin Királyok csatája talán?)

19. Egy könyv az Oprah's Book Club listáról

20. Egy sci-fi (Nehéz lesz…)

21. Egy könyv, amit egy családtagod ajánlott

22. Egy képregény

23. 2016-ban megjelenő könyv (Szintén tervbe van a Párválasztó új kiegészítője, remélem még idén nálunk is megjelenik)

24. Egy olyan könyv, aminek, a főszereplőjének az a foglalkozása, ami neked (Hát ez érdekes, de azt 
hiszem, maradok egy iskolában játszódó regénynél az ér nem? Ha nem akkor meg egy író, újságíró, költő, történész stb. a lényeg, hogy legyen köze az irodalomhoz vagy esetleg bármilyen szinten a történelemhez.)

25. Egy könyv, ami nyáron játszódik

26. Egy könyv, illetve annak előzménye (Ééés itt a +1 könyv, egyébként a Halálkúra és Halálparancs az ötlet. Ugye a Halálparancs előzmény?)

27. Egy könyv, amiben egy rejtélyes gyilkosság is szerepel (Már van róla bejegyzés, itt olvashatsz 
róla. Lakatos Levente- Loveclub-kattints ide.)

28. Egy humorista könyve

29. Egy disztópia (Elméletben James Dashner Tűzpróbája lett volna, de rájöttem, hogy az sajnos tavalyi)

30. Aminek kék a borítója

31. Egy verseskötet

32. Az első könyv, amit meglátsz a könyvesboltban

33. Egy klasszikus 20. századi könyv

34. Egy könyvtári könyv (Edgar Allan Poe-Rémtörténetek, jelenleg olvasás alatt)

35. Egy önéletrajz


36. Utazásról szóló könyv

37. Egy könyv, mely egy olyan kultúráról szól, amit még nem ismersz (Talán az Egy gésa 
emlékiratai)

38. Szatírikus könyv

39. Valami, ami egy szigeten játszódik

40. Bármilyen könyv, ami biztosan örömet okoz neked

A legkönnyebb a 40-es pont. A legnehezebb első pillantásra a „Politikai emlékirat” de szerencsére ehhez van ötletem. Így újra átgondolva a sci-fi okos majd egy kisebb gondot, de azt hiszem meg tudom oldani. A kikötések szerint jóval érdekesebbek és fejtörősebbek, mint tavaly. Mindenesetre tájékoztatni foglak titeket arról, hogy hol tartok.

Újdonság

Viszont van más is. Mivel ha nem kell figyelnem szinte semmire vagy meg tudom osztani a figyelmem mindig, szól valami a fülembe (kivétel az olvasás, azt nem szeretem), és engem is szokott érdekelni, hogy ki mit hallgat ezért arra gondoltam, hogy minden bejegyzés alá odabiggyesztem, hogy épp mit hallgatok vagy épp mit hallgattam rongyosra két bejegyzés között. Remélem, tetszik az ötlet és nem olyan bosszantó kis „izé” lesz.


Amit most hallgatok: Indila - Dernière Danse (egy kicsit francia, egy kicsit régi, egy kicsit sötét de nekem nagyon tetszik)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése